Site icon mobil proxy

TikTok, Brand Week Istanbul 2024’te İçerik Ekonomisinin Geleceğini Ele Aldı

tiktok brand week istanbul 2024te icerik ekonomisinin gelecegini ele aldi d2Xj2ubB

 “İçerik İktisadı: Bilgi Arz ve Talebinin Evrimi” başlıklı sunumunda Aldanmaz, TikTok’un içerik üretimi, tüketimi ve dağıtımındaki rolünden bahsederek, TikTok’un jeneratif yapay zeka takviyeli reklam tahlilleri paketi Symphony üzere yenilikçi teknolojilerin sağladığı avantajlara değindi.

Dünyanın önde gelen marka, pazarlama, reklam, irtibat ve teknoloji önderlerini bir ortaya getiren Brand Week İstanbul 2024, bu yıl da ilham verici konuşmalarla iştirakçileriyle buluşuyor. TikTok Türkiye, Orta ve Güney Asya Küresel İş Çözümleri Lideri Barış Aldanmaz, konuşmasında, dijital içerik dünyasında gerçekleşen dönüşümün nasıl bir taraf aldığını ve TikTok’un bu alanda nasıl bir rol oynadığını ele aldı.

Teknoloji, İçerik İktisadının En Temel Gücü

Aldanmaz, içerik iktisadının ana itici gücünün ebediyen teknoloji olduğunu belirterek, dijitalleşmenin yarattığı dönüşümü geçmişten bugüne örneklerle açıkladı: “Teknoloji ihtilali öncesinde fikirlerimizi yazarak, basılı yayınlarla kitlelere ulaştırabiliyorduk. Fakat bugün, teknoloji sayesinde birkaç tuşla milyonlarca farklı müzik, kitap, görüntü üretebiliyoruz. İçerik üretimi artık sınırsız hale geldi, lakin tüketicilerin vakti sonlu. Bu nedenle içerik üretimi ve dağıtımı ortasındaki istikrar her zamankinden daha kritik.”

Aldanmaz, dünya genelindeki bilginin yüzde 90’ının son iki yılda üretildiğine değindi ve bu suratın her geçen yıl artacağına işaret etti: “Bu yoğunluk, içerik tüketiminde bir hudut oluşturuyor. Teknoloji, vaktin ötesine geçemediğinden, en büyük pürüzümüz hâlâ vakit.” 

Dört Devirde İçerik Dağıtımı

Aldanmaz, içerik dağıtımının dört ana periyotta farklılaştığını belirterek, her bir devrin kendi içerik tüketim alışkanlıklarını şekillendirdiğini söyledi:

  1. Bağlam Grafiği (2000 öncesi): Geleneksel medya hakimdi, içerik sonluydu ve beşerler bilgiye gazete, televizyon ve radyo üzere klâsik medya kanallarının editörlerinin küratörlüğünde ulaşırdı.
  2. Bilgi Grafiği (2000-2010): İnternet ve arama motorlarının yükselişiyle içerik erişimi arttı; beşerler çevrimiçi olarak spesifik bilgilere ulaşabiliyordu.
  3. Sosyal Grafik (2010-2020): Sosyal medya platformlarının büyümesiyle beşerler takip ettikleri bireylere nazaran içerik görmeye başladı. Bu devirde influencer’lar da takipçi sayısına nazaran tesir alanı oluşturdu.
  4. İçerik Grafiği (2020 ve sonrası): Tüketiciler, arkadaşları, aileleri ve takip ettikleri bireylerin paylaştıkları içerikler yerine, o anki tüketim alışkanlıkları ve ilgilerine nazaran kendilerine uygun içeriklere ulaşır hale geldi. Bu periyoda içerik grafiği diyoruz. Böylelikle, beşerler sahiden ilgi cazip, eğitici ve heyecan verici içerikleri tüketiyorlar.

TikTok’un Yenilikçi Algoritması ile Hakikat İçeriği Yanlışsız Kitleye Ulaştırma

TikTok’un muvaffakiyetinin gerisindeki temel sebebin, hakikat içeriği gerçek bireye ulaştırabilme yeteneği olduğunu belirten Aldanmaz, “TikTok’un algoritması, kullanıcıların izleme alışkanlıklarından aldığı sinyallerle hareket ediyor. Böylelikle her kullanıcının tecrübesi, uygulamada geçirdikleri vakitle birlikte daha şahsî ve keyifli bir hale geliyor,” dedi. 

Symphony: İçerik Üretiminde Yapay Zekâ Dayanaklı Yenilik

Aldanmaz, Brandweek’te ayrıyeten TikTok’un en son geliştirdiği Symphony eser serisinin yaratıcı süreçlere nasıl paha kattığına da değindi. Symphony Creative Studio, Symphony Assistant, Symphony Ads Manager Integration ve Symphony AI Dubbing eserlerinin markalar ve içerik üreticileri için sağladığı yararlar şu formda sıralandı:

Symphony Reklam Tahlilleri paketinin, yaratıcı süreçleri hızlandırarak markaların maksat kitlelerine aktif bir biçimde ulaşmalarını sağladığı ve reklam performansını artırdığı vurgulandı. 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Exit mobile version